Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji warsztatów językowych!
Oferujemy warsztaty z języków:
- starocerkiewnosłowiańskiego
- łaciny
- jidysz
- hebrajskiego
- greki
Warsztaty zostaną przeprowadzone według autorskich programów przygotowanych przez zaproszonych do współpracy nauczycieli. Podczas spotkań uczestnicy zapoznają się z zasadami pisowni oraz podstawami czytania. Prowadzący przybliżą także historię, bogactwo literatury i kultury każdego języka.
Każdy warsztat obejmuje łącznie 20 godzin nauki – 10 spotkań po 2 godziny.
Na warsztaty zapraszamy osoby od 18. roku życia.
KOSZT
Warsztaty są bezpłatne, uczestnik warsztatów zobowiązuje się do udziału w minimum 80% zajęć.
Ilość miejsc jest ograniczona.
DATY I MIEJSCA
język jidysz:
- miejsce: sala w Katedrze Judaistyki Uniwersytetu Wrocławskiego (ul. św. Jadwigi 3/4 we Wrocławiu)
- daty: 16.10, 23.10, 29.10, 6.11, 13.11, 20.11, 27.11, 4.12, 11.12, 18.12
- rozpoczęcie o godzinie 17.00
język starocerkiewnosłowiański:
- miejsce: sala katechetyczna przy katedrze prawosławnej (ul. św. Mikołaja 40 we Wrocławiu)
- daty: 22.10, 25.10, 29.10, 5.11, 8.11, 12.11, 15.11, 6.12, 10.12, 13.12
- rozpoczęcie o godzinie 18.00
język łaciński:
- miejsce: pierwsze i ostatnie spotkanie w biurze Fundacji Dzielnicy Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań (ul. św. Antoniego 25), reszta spotkań online
- daty: 21.10, 23.10, 28.10, 30.10, 6.11, 11.11, 13.11, 18.11, 20.11, 25.11
- rozpoczęcie o godzinie 18.00 (pierwsze i ostatnie zajęcia) / 19.30 (pozostałe zajęcia)
greka:
- miejsce: pierwsze i ostatnie spotkanie w biurze Fundacji Dzielnicy Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań (ul. św. Antoniego 25), reszta spotkań online
- daty: 19.11, 22.11, 26.11, 27.11, 29.11, 3.12, 4.12, 10.12, 11.12, 13.12
- rozpoczęcie o godzinie 18.00 (pierwsze i ostatnie zajęcia) / 19.30 (pozostałe zajęcia)
język hebrajski:
- miejsce: biuro Fundacji Wzajemnego Szacunku 4 Wyznań (ul. św. Antoniego 25)
- daty: 18.11, 21.11, 25.11, 28.11, 2.12, 5.12, 9.12, 12.12, 16.12, 19.12
- rozpoczęcie o godzinie 16.00
ZAPISY
język jidysz – zapisy TUTAJ
język starocerkiewnosłowiański – TUTAJ
język hebrajski – TUTAJ
język łaciński – TUTAJ
greka – TUTAJ
Przy trudnościach lub problemach z zapisem prosimy o kontakt mailowy: biuro@fundacja4wyznan.pl
PROWADZĄCY:
Tomasz Duda – język hebrajski
Nauczyciel języka hebrajskiego i języka polskiego, nauczyciel akademicki, popularyzator wiedzy. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Wrocławskim ze specjalizacją: historia i kultura Żydów polskich. Od lat w szkołach we Wrocławiu uczy języków: polskiego i hebrajskiego. W Katedrze Judaistyki wykłada „Wprowadzenie do judaizmu” oraz język hebrajski. Przygotowuje i prowadzi warsztaty oraz popularne wykłady otwarte promujące wiedzę.
dr Anna Kałużna – język jidysz
Pracuje w Katedrze Judaistyki Uniwersytetu Wrocławskiego, jidyszystka, w swojej pracy doktorskiej zajmowała się powojennym teatrem żydowskim na Dolnym Śląsku.
ks. dr Piotr Nikolski – język starocerkiewnosłowiański
Duchowny prawosławny. Ukończył studia na Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, w tymże roku otrzymał święcenia kapłańskie. Głównym kierunkiem zainteresowań naukowych ks. Piotra Nikolskiego są relacje prawosławnej i rzymskokatolickiej tradycji ascetycznych w kontekście dialogu ekumenicznego. Od kilku lat zajmuje się tłumaczeniem prawosławnej literatury ascetycznej na język polski.
Krzysztof Banaszak – język łaciński i greka
Filolog klasyczny, wykształcony na wrocławskich uczelniach i międzynarodowych kursach, na których szybko sam zaczął nauczać. Wyróżnia go solidna wiedza teoretyczna na temat języków i kultury starożytnej, ale też nowoczesne podejście do nauczania, które inspiruje studentów do aktywnego uczestnictwa w procesie edukacji. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu języka łacińskiego oraz greckiego, a także w krytycznej analizie tekstów klasycznych. Posiada umiejętność przekształcania trudnych zagadnień w angażujące lekcje. Przyciąga uczniów, którzy cenią sobie nowoczesne metody nauczania (przykładowo KB mówi płynnie w języku łacińskim i w ten sposób naucza), takie jak TPR, projektowanie gier językowych czy debaty, co skutkuje zwiększoną motywacją i zaangażowaniem studentów. Oprócz działalności naukowej, aktywnie uczestniczy w życiu akademickim uczelni, organizując warsztaty, seminaria oraz wydarzenia popularyzujące kulturę i języki starożytne wśród szerszej społeczności (np. cykliczne Scholae Wratislavienses). Tabelki odmiany uważa za przydatne podsumowanie wiedzy, ale odkłada je na później, bo jak powiedział: “nic dziwnego, że studenci nienawidzą lektoratu, skoro katuje się ich zupełnie niepotrzebną pracą pamięciową, podczas gdy te same lub lepsze efekty uzyskaliby przez ekstensywne czytanie i rozmowę w języku”.